اصول طراحی نما ویلا - طراحی ویلا و طراحی منظر

بهترین دیوار برای کار کردن کاهگل دیوار آجری می باشد. اجرای نمای کاهگلی با استفاده از کاهگل مدرن و مصنوعی نمایی زیبایی به ساختمان و منزل می بخشد. نصب و اجرای این نمای شیشه ای اسپایدر یکی از سخت ترین و پیچیده ترین امور نصب در ساختمان می باشد. پرکاربرد ترین تراورتن نیز سنگ های سفید یا استخوانی است. از آنجا که طبقه همکف ساختمان قسمت اتصال به زمین یا کف پیاده رو است، به صورت قابل توجهی در معرض دید قرار میگیرد. اجزایی که در اتصال نما آجری به دیوار استفاده میشوند، شامل دو قطعه متصل شده به هم هستند. اما به تدریج گل و خشت و سپس ترکیب سنگ و گل تا به امروز که انواع نماهای سنگی، آجری و کرتین وال قدمت و تاریخچه نمای ساختمان را می رساند. یکی دیگر از اصولی که می بایست برای ایجاد هماهنگی در نماهای شهر رعایت کرد استفاده از متریال های مختلف و گوناگون است. میتوانند همگن باشند چون با استفاده از زبانی مشترك روی بدنه اجزا شهر اجرا می شوند و اما از آنجا كه هر كدام از این فضاها به كمك این زبان، مقاصد و نیازهای خود را بیان میكند، ناهمگن هستند. گالری هنر “Transart” واقع در شهر هیوستن، تگزاس توسط گروه معماران SCHAUM/SHIEH برای یک هنرمند و کارگردان مستقل طراحی و اجرا شده است.

  • 2- ایجاد تنوع در طراحی نمای ساختمان
  • امکان اجرا به صورت تمام آلومینیوم
  • استفاده از طرح اختلاط مناسب
  • هتل یک خوابه به مساحت 1350 متر مربع
  • ماندگاری دراز مدت نماها
  • دارای سطح یکنواخت و صاف شیشه ای
  • 4- دارای لاستیک جهت آب بندی ، هوا بندی
  • اجرای نمای خشک تراکوتا

تیم معماران نمای این ساختمان را با استفاده از متریال اندود گچ و سیمان سفید طراحی نموده اند. نمای ساختمان به دلیل اینکه در خیابان قابل مشاهده است و می تواند در زیبایی بصری و جذابیت منطقه تاثیر گذار باشد نقش بسیار مهم و پر اهمیتی دارد. دلیل این امر این است که این سنگ دراری سطح یکدستی است و سوراخ های بسیار ریزی دارد و مناسب برای استفاده در کف و دیوار راه پله ها است. جدیدترین مدل های سرامیک نما طرح تراورتن را می توان علاوه بر بخش بیرونی ساختمان برای طرح ریزی قسمت های داخلی مانند دیوار پارکینگ، حیاط مورد استفاده قرار داد. در ادامه سید محمود میر لوحی پیشنهاد حذف ماده ۸ را ارائه داد که با مخالفت اعضا این پیشنهاد به تصویب نرسید. به دو صورت می توان صخره های مخصوص را برش داد. آنچه این ساختمان را جذاب برای بررسی و نگاه نزدیک نموده، دو مسئله است. تصاویر بیشتر برای پاورپوینت طراحی نمای ساختمان مسکونی ارغوانگزارش تصاویراز بازخورد شما متشکریم. در نرم افزار Abvent طراحی نمای ساختمان در 3dmax Artlantis Studio 5.1.2.4 میتوان نقشه ها و ابزارهای حرفه ای برای رندر نمودن تصاویر استفاده کرد . تصاویر زیر نمونه هایی از این طرح ها را نشان می دهد. در ادامه نکاتی را در رابطه با طراحی نما با شما در میان می گذاریم. 4- قیمت تمام شده این محصول به دلیل استفاده از تکنولوژی بالای ساخت آن که از نوع سرامیک های اکسترودی با شکل ویژه محسوب می گردند بیشتر می شود. طرح برجسته با یک رنگ ویژه در پشت اجاق گاز، باعث جلب توجه بسیار و زیبایی فضا می شوند.

طراحی و اجرای نمای ساختمان

در شیشه دوجداره و یا سه جداره ، با تزریق نوعی گاز بی اثر با ضریب هدایت حرارتی بسیار پایین ، می توان سد حرارتی و عایق صوتی بین فضای بیرون و فضای داخلی ایجاد نمود . طبیعی است که این هماهنگی، با انتخاب صحیح متریال ایجاد می شود. شخصیتی که نمای مدرن به ساختمان شما می دهد را می بایست با انتخاب صحیح متریال ها حفظ کرد. برای نصب و اجرای ترمووود می توان از روش میخ زنی و یا پیچ استفاده کرد. روش دیگری که برای ایجاد هماهنگی و یکپارچگی بصری میتوانید به کار گیرید امتداد خطوط خاصی در نما است. استفاده از ویژگی هایی مانند سایه ، نور خورشید ، و پنجره برای تامین نور طبیعی ساکنان ساختمان می باشد و باعث ایجاد نمایشی جذاب از نمای ساختمان می شود. تیم معماران در این پروژه یک گالری با خصوصیات بی نظیر نور طبیعی به همراه یک کتابخانه با ظرفیت 3 هزار جلد کتاب طراحی کرده اند. معماران در هسته سیرکولاسیون ساختمان یک فضای نشیمن بزرگ را تعبیه کرده اند که به گسترش طبقه دوم و ارتباط میان کتابخانه و راه پله وسط ساختمان منتهی شده است. در طبقه سوم ساختمان نیز یک اتاق مدیریتی بزرگ، باغ بام و تراس گسترده تعبیه شده است. یکی از برتری های اصلی و عالی پنل های اچ پی ال، تعبیه خیلی راحت و سریع آن است.

تغییرات اندازه ای ورق های اچ پی ال در دمای زیاد، کمتر از ۳ درصد است. ترکیب مقاومت خمشی و قابلیت ارتجاعی موجب مقاوم گشتن ورق های اچ پی ال در مقابل ضربه های وارده می شود. مصالح مورد استفاده در پوشش کف باید نسبت به تغییرات آب و هوایی و رطوبت مقاوم باشد. مقاوم بوده و نیز دست طراحان را در طراحی باز گذاشته است. یکی دیگر از عواملی که باعث بروز شدن طراحی ها شده وجود متریال های بروز میباشد که باعث شده طراحان دیگر مشکلی برای ترسیم یک نقشه شیک را طراحی نما اتوکد نداشته باشند. زیرا این قسمت نرم تر از سطح دیگر چوب است. زیرا در میان نماهای اسلامی و ایرانی از پیچیدگی های کمتری برخوردار است. زیرا با هر متریال دیگری در نمای ساختمان هماهنگ می شود. نمای ساختمان باید به گونه ای باشد که چه از دور و چه از نزدیک جلوه ی بصری زیبایی داشته باشد. نمای کرتین وال به گونه ای بصورت صنعتی ساخته میشود که بدلیل انعطاف پذیری ،استحکام زیادی دربرابر زلزله وعوامل محیطی تنش زا عملکرد بسیار خوبی دارد. اگر در منطقه ای بافت غالب آجر و سنگ است، طراحی باید به گونه ای انجام شود که متریال انتخابی هماهنگ با محله باشد ولی ساختمان به لحاظ طراحی از ساختمان های اطرافش زیباتر و قوی تر باشد. از سنگ های موج دار در بعضی نماها استفاده می شود و سنگ های بی موج که به لحاظ طرح ساده هستند نیز در بعضی ساختمان های دیگر. نوع دیگر آبنما های مدرن هستند که آب را به صورت دیواره ای از بالا به پایین روانه می کنند که امروزه از این آبنما ها بسیار استفاده می شود.

پایداری در مقابل زلزله : استفاده از مصالح با کیفیت و رعایت اصول ساخت و ایمنی سبب ایجاد بناهایی با مقاومت بالا می شود . این نوع چوب ها به دلیل استحکام بالا معمولا برای نماهای خارجی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. متأسفانه در برخی پروژهها شاهد دفرمه شدن طراحی مدرن و ایجاد شکستگیهای متعدد هستیم که خارج از قواعد طراحی نماهای مدرن ساختمان است. یکی دیگر از خواص نمای رومی سیمانی که در مسکن مهر شاهد اجرای فراگیر آن بودیم، قابلیت رنگ پذیری این نوع نما است. سنگ دیگر مورد استفاده در نمای ساختمان سنگ گرانیت است. ظاهر گرانیت متأثر از کار انجام شده بر روی سطح نهایی، چکشی،کلنگی، تیشهای یا صیقلی است. اگر قصد یادگیری طراحی نما و ورود به بازار کار را دارید، قبل از هر چیز ویدئوی زیر را ببینید. امروز سیتاک قصد دارد تا در مورد طراحی نما با استفاده از سنگ های ساختمانی با شما صحبت کند. ۵- عایق کردن نما و از بین بردن راه های نفوذ آب به نما می تواند از فرسودگی نما جلوگیری کند. در بین نمای آینه ای، راه پله با رنگ مشکی و قرمز قرار داده شده که به طبقه دوم راه دارد. در واقع در بحث نمای ساختمان به نمایی که منشا کلاسیک داشته باشد و بیشتر به صورت نمای سیمانی و نمای سنگی است؛ نمای رومی اطلاق می شود.

کامپوزیت سنگی از مزایایی نمای سنگ طبیعی و نماهای کامپوزیتی به طور همزمان برخوردارمی باشند. طراحی و اجرای نماهای رومی و کلاسیک محبوبیت خاصی در شهرهای بزرگ و کوچک کشور پیدا کرده است و تعداد زیادی از مردم به دنبال طراحی و اجرای زیباترین طرح نمای سنگی و رومی برای ساختمان های خود هستند. استفاده از آینه ها در طراحی نمای ساختمان، هارمونی و تعادل را وارد مجموعه کرده است. با توجه به رنگ سفید ساختمان، این هندسه هندسه ظریف و زیبا، القا کننده یک حس کم وزن به مجموعه می باشد و موجب پرشور و هیجان انگیز شدن فعالیت درون ساختمان می شود. به این خاطر در نمای ساختمان، لایه ها در برابر فشارهای مختلف مثل فشار باد از خود مقاومت مناسبی نشان می دهد. عناصر اصلی نما مثل پنجره، در، سطوح و محدوده پایانی سقف و غیره در شکل، رنگ، و مصالحشان با یکدیگر اختلاف دارند. عناصر تاسیساتی و خدماتی باید در طول فرایند طراحی در نظر گرفته شوند تا اطمینان حاصل شود که آنها به طور کلی در شکل کلی ساختمان قرار دارند و از بیرون مانند یک جزء اضافی دیده نشوند. سنگ ها علاوه بر نمای ساختمان در بخش های کف، دیواره ها و پله ها مورد استفاده قرار می گیرند که ضخامت و استقامت آنها متفاوت است. تقریباً تنها متریال سنگ کاربردی در نمای ساختمان همین سنگ تراورتن است. ولی پیکرده بندی ساختمان به علت رنگ متریال نما دارای هارمونی زیبایی می باشد. همچنین برخی نرم افزارها دارای اضافات و پلاگینهایی هستند که دانلود آنها نیز اختیاری است.

[ بازدید : 15 ]

[ سه شنبه 8 بهمن 1398 ] 18:04 ] [ کارشناس ارشد معماری ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]